Nieuwe arbeiders, nieuwe generatie

Nathan Flach
06 maart 2019

Beste broeders en zusters,

In de aller eerste plaats wil ik de Heer danken voor het afgelopen jaar. We kijken terug naar een gezegende tijd! We gingen door veel moeilijkheden, veel strijd, maar ook veel zegeningen heen. Geestelijk zijn we enorm vooruit gegaan, we hebben in alles de Heer beter leren kennen en Zijn trouw en liefde is nooit zo zichtbaar voor ons geweest als in deze dagen. Ook danken we onze trouwe lezers en ondersteuners die met veel liefde dit werk mogelijk gemaakt hebben. Zonder uw steun zou dit werk bijna niet mogelijk zijn. De Heer zal uw hier voor belonen!

Als we terugkijken naar het jaar 2018, constateren we dat er veel gebeurd is. In de maand februari hielden wij hier in Brazilië onze landelijke conferentie, waar onze gemeentes bij elkaar kwamen voor een lang weekend. Ons thema was één in gedachten en één in het woord (naar 1Kor 1:10). Het was een succesvolle weekend.

In de maand april mochten mijn twee zonen, mijn schoonzoon en ik dezelfde sfeer proeven in Den Haag. Daar waar de grote gemeenten bij elkaar kwam. Dit was mogelijk door inzet van Paul Brenner uit Duitsland.

In de maanden juni tot en met augustus zijn mijn vrouw en ik afgereisd naar Serra in de staat is Espirito Santo, in het noorden van Brazilië. Daar zijn wij 2 maanden geweest. Naast het onderwijs hebben we ook intensief contact en communie gehad met onze nieuwe voorgangers.

In die zelfde maand hebben we een hele nieuwe gemeente gesticht in de wijk Jacaraípe. Een van onze voorgangers, Guilherme, ex-student van de Bijbelschool samen met zijn vrouw Maria hebben daar de leiding.

Braz Cubas

Op maandag-avond hebben we een klas vol met studenten, van uit de gemeente, met doel onze eigen gemeenteleden te trainen en geestelijk te vormen. In de maand December is Kevin getrouwd met Renata.

Als ouders is het een gevoel van dankbaarheid dat we hen tot geestelijke volwassenheid mochten brengen, za dat ze nu als priesters van eigen huis verder kunnen gaan met het Evangelie.

Corrie en ik zijn de Heer enorm dankbaar dat onze kinderen Hem dienen. Onze kinderen studeren op de Bijbelschool. Camilla en Felipe spreken zelfs al inde gemeente, zij zijn diakenen.

Camilla is klaar met haar opleiding, haar beroep is advocaat. Kevin is bezig met zijn zevende semester en moet nog tweeënhalf jaar. We zullen hem helpen tot zelfstandigheid.

Patrick studeert op de middellbare school en bereid zich voor de universiteit. Speelt gitaar in de gemeente, en volgt de Bijbelschool op maandag-avond. Henk wordt in februari 85, is nog actief in de gemeente, spreekt om de vertien dagen, en geeft ook les op de Bijbelschool.

Corrie en ik zijn inmiddels 25 jaar getrouwd. Dit jaar hopen we 50 jaar te worden.

Nieuwe auto!

We hebben de nieuwe auto gekocht, door middel van uw giften is het gelukt. We hebben een tweedehands auto kunnen kopen. We zijn er erg blij mee!

De afstanden zijn hier enorm! Soms moeten we moeten we meer dan 1000 km rijden. Voor zowel Henk als voor mij is een beetje comfort en luxe nodig en deze auto biedt dit alles aan ons. De Heer heeft goed voor ons gezorgd! Nogmaals aan iedereen die meegeholpen heeft aan dit project onze dank en liefde.